スポンサーサイト


【しいの歌】







和訳を掲載しています。
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓




曲名は?     Wind's Nocturne (The Boat Song)
歌ってるひとは? Jennifer Stigile
元ネタは?     ロールプレイングゲームのLUNAR silver star story (北米版)の挿入歌。
♪~♪~   ♪~♪~      Wishing on a dream that seems far off
    ∧ ∧__           Hoping it will come today
   /(*゚O゚)  /\          Into the starlit night
 /| ̄∪∪ ̄|\/          Foolish dreamers turn their gaze
   | しぃ   |/             Waiting on a shooting star
     ̄ ̄ ̄ ̄
But
What if that star is not to come ?      ♪~♪♪~
Will their dreams fade to nothing ?     ♪~♪♪~
When the horizon darkens most          ♪~♪♪~
We all need to believe there is hope           ∧ ∧___
Is an angel watching closely over me ?        /(゜0゜*)  /\
Can there be a guiding light I've yet to see ?   /| ̄∪∪ ̄|\/
I know my heart should guide me but,           | しぃ   |/
                                ̄ ̄ ̄ ̄
 ~♪ ~♪          There's hole within my soul
        ~♪       What will fill this emptiness inside of me ?
    ∧ ∧___        Am I to be satisfied without knowing ?
   /(*-0-)  /\       I wish then for a chance to see
 /| ̄∪∪ ̄|\/       Now all I need
   | しぃ   |/   ♪~♪~
     ̄ ̄ ̄ ̄           ♪~♪~
Is my star to come・・・  ♪~♪~
              
    ∧ ∧__
   /(*゚ー゚)  /\
 /| ̄∪∪ ̄|\/
   | しぃ   |/
     ̄ ̄ ̄ ̄

"風のノクターン"

遥かに思える夢を
今日来ることを望んで
夢見るお馬鹿さんたちは
幸せの流れ星を待ちながら
星空を見つめる

でも

もし幸せの星が来なかったら?
彼らの夢は消えてしまうの?
地平線が暗くなって私たちのすべきことは
希望を信じることだけ

天使は私のことを近くで見てくれているかしら?
道を示す光はあるのかしら?
私の心は私が導いてくれるはず
でも
私の魂にはぽっかり穴があいてる
この私の中の虚ろを埋めてくれるのは何?
知らなくても満たされるの?
だったら私は知るチャンスがほしい
私が(いっしょうけんめい)願うのは
私の幸せのお星様が来ることだけ・・・・
スポンサーサイト

テーマ : Flash
ジャンル : コンピュータ

コメントの投稿

非公開コメント

Search
Categories

Link Banner
